Frustrerad

Jag är lagom frustrerad över grupparbetet i Industriell ekologi. Utbytesstudenterna som vi tvingas samarbeta med, känns som små skolbarn. Om de överhuvudtaget dyker upp till mötena (två av fem var 'sjuka') så har de inte gjort det de ska. Om de har skrivit något alls, så är det med 100 % säkerhet något som inte går att använda i arbetet eftersom texten saknar källor, texten svarar inte på frågorna eller att man inte förstår vad de skriver.

Jag och alla andra svenskar som mer eller mindre blivit tvingade till att styra dessa grupper på egenhand är måttligt roade. Jag kommer definitivt att klaga hos någon kursansvarig.

För att förklara: vid kursstart var man tvungen att ange nationalitet. När de bildade grupperna så har de först satt en svensk i varje grupp (utom min där vi är två) och sedan fyllt på med övriga nationaliteter. Vi är 5-6 personer i varje grupp med olika nationaliteter som ska lyckas skriva ett arbete. I min grupp är vi två svenska tjejer, en brasilianare, en spanjor och en koreansk tjej. Hade jag skrivit arbetet själv hade jag vart klar för länge sedan, men att försöka få denna grupp att prestera något tar så otroligt mycket energi och arbetet kommer att bli riktigt dåligt. Jag hoppas att det inte sänker betyget.

Kommentarer
Postat av: Louise

Det suger verkligen!! Men jag vet hur det är..

Postat av: Katt

De gör precis likadant på UU, är mkt glad att jag slipper!

2009-09-23 @ 14:43:04
URL: http://catipat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback