Ljusning?

Jag börjar bli friskare nu, jag börjar förhoppningsvis kunna ägna mig åt plugget igen idag. Det är minst sagt akut med pluggläget. Jag har gjort exakt noll plugg i över två veckor nu. Det håller inte när man läser fyra kurser. Jag har bara varit på en enda föreläsning under all denna tid. Men jag har verkligen varit sjuk. Inte däckad med feber, men med exakt alla andra möjliga symptom. Värst har det varit med hostan och halsen.

I måndags fick jag en litet nedstämmande resultat. Den andra KS:en i termon gick inte så bra trots att jag hade räknat vartenda tal i häftet. Jag fick 1,5/8 p. Å andra sidan rättade de väldigt strängt, typ full poäng eller inga poäng på varje tal. Jag ska fråga läraren mer specifikt nästa gång jag går på föreläsning. Jag har 7 (5,5 + 1,5) bonuspoäng till sluttentan. För godkänt måste man ha 25 / 50, så jag ska alltså ha 18 / 50. Och jag är tveksam till att jag klarar det... Det här är den svåraste kursen vi har och den kräver så grymt mycket förståelse. Men jag ska göra ett försök. Har ju min lilla prioriteringsordning:

1. Etikuppsats (inlämning på måndag kl 17.00)
2. Miljötoxikologiarbete (inlämning på onsdag kl 17.00, men jag ska be om en eller två extradagar pga sjukdom)
3. Termodynamik: tentaplugg
4. Miljötoxikologi: tentaplugg
5. Mineral och Ädelstenar: tentaplugg

Klarar jag av de tre första punkterna så är jag grymt stolt. Punkt nr 4 och 5 (även nr 3) kan jag ta i omtentor. Var en stund orolig för att jag denna termin skulle få för få poäng för CSN, men insåg nyligen att jag ansöker per år och inte per halvår. Hittills har jag fått in 11,5 hp och jag väntar på ytterligare 5 hp från Ekologin (som fortfarande inte är rättad!!). Det betyder att det inte borde vara några problem alls för mig Jag behöver teoretiskt sätt inte klara något av mina fem punkter så länge jag klarar mina kurser till våren.

Tillbaks till etiken!

--------------------------------------------------------

Uppdatering: Ekologiresultatet har nu kommit, jag fick C på tentan och arbetet är godkänt. Det är egentligen ett stort skämt att jag fick C på denna kurs. Jag gick inte på en enda föreläsning (förutom den första där man registrerar sig) och jag pluggade halvdant i två dagar, dvs jag läste tre av kursens åtta kapitel. Arbetet lade jag ner ungefär två heldagar på (arbetet var på 3 hp!). Som sagt, skamligt av läraren att man får C i slutbetyg med den arbetsinsatsen. Men så var ju hela kursen ett enda stort skämt på Biologi B-nivå....


Kommentarer
Postat av: Katt

Kom ihåg att andas o ta hand om dig, det är trots allt det viktigaste!!



KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback