BUS

Nu har jag kommit hem från BUS-dagarna (BUS = BioteknikUtbildningar i Sverige). Det var första gången jag besökte Umeå och mer norrut har jag aldrig varit. Tyvärr såg jag endast deras campus och har alltså ingen aning om hur själva staden ser ut. Det var trevligt, påminde ganska mycket om NKK (= Nordisk KemiKonferens) förra helgen men lite lugnare fester. Jag påmindes starkt om varför jag är så oerhört intresserad av bioteknik, men jag påmindes även om varför jag inte vill satsa på ett arbetsliv inom branschen. Jag vill på något sätt ut i industrin och jobba med processutveckling - med miljöfokus. Hoppas på att kunna få ett exjobb inom detta område på något sätt.

BUS-dagarna gjorde mig inte direkt friskare, jag har blivit av med min pyttelilla feber men har istället fått en ritkigt illa hosta. Brukar normalt sätt inte få hosta, men nu har jag fått en riktigt jobbig variant. Luftgångarna, lungorna och halsen gör ont och jag känner mig trasig. Rösten är också trasig, men annars mår jag ganska bra. Ville åka till IKEA idag, men Jocke förbjöd mig. Istället sitter jag i soffan med två katter, en Isolde i knät och en Zimba tätt intill mig. Lilla Skräpet är på parning hos Dina sedan en vecka tillbaks, vilket är anledningen till Isoldes gosighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback