Utställning

I går var vi på vår första kattuställning. Det här med kattutställningar är en hel vetenskap och en egen liten subkultur.  Vi noviser fick behövlig hjälp av  Skräpets (Galanthis) uppfödare och dennes vän.


Skräpet bedöms av domare Arja Martikainen

Skräpet var jätteduktig och kolugn, förutom att hon skakade av kyla ibland - stackaren. När vi lade in fleecefilten i buren så gömde hon sig direkt och låg under den hela tiden.
Skräpet fick sitt första CAC på sin första utställning!

Tjejen som hade buren bredvid oss var jättetrevlig och hjälpte oss också lite, skönt med jämnårigt sällskap på en medelålders-dominerande tillställning. Hon hade en grymt snygg Balines-dam som fick sin Champion titel igår. Den fina Balinesen fick mig att fundera på en femte katt i en kommande större lägenhet...


Skräpets i sin blåa bur till vänster och den snygga Balinesen Sol till höger.

Jag tyckte faktiskt om att åka på utställning och ser fram emot flera! Vore optimalt om jag hade med mig Ka och Jocke varje gång.


Jocke ser ut som en van utställare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback