Tentaångest

Är hemma från London nu. Återkommer mer om det senare idag.

Nu till viktigare saker som tentaångest och prestationskomplex. Jag har snart tenta i Biokemi, den kommer jag inte att klara. Jag har återigen inte riktigt klarat av den där psykiska barriären eller kunnat hantera min ofokuserade hjärna. Det hela slutar med, som så ofta annars, att jag inte pluggar tillräckligt och därför inte klarar tentan. Tentakuggandet lämnar mig alltid med en stark känsla av oduglighet och disciplinbrist. Och det hela blir en ond cirkel. Ångest inför att kugga som gör att man inte klarar av att plugga som gör att man kuggar som ger en ännu starkare ångest inför att kugga som gör att det blir ännu svårare att plugga osv osv.

Men, och detta är nog ganska viktigt, jag kommer att ta mig till Alba Nova och skriva den där tentan även fast jag egentligen inte vill. Jag har lovat både J och L och Jocke och mig. Ska göra mitt bästa och försöka tänka att förutsättningarna kanske inte var tipp topp för mig denna period. Var så mycket annat i hjärnan som tog plats.

Så snart kommer sommaren och då ska jag vara ledig - inget sommarjobb alls. Det är ekonomiskt stressande, men jag tror att jag behöver den avkopplingen. Tror på något sätt att denna sommar blir en av de bättre på länge!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker du gör ett bra jobb. Jag känner igen den onda spiralen från när jag pluggade. Skillnaden är att jag liksom gav upp - jag bara struntade i pluggandet och festade istället. Men ångesten fanns ju där ändå, hela tiden. När jag festat färdigt blev jag istället deprimerad och tittade på teve 14 timmar om dygnet. Du har säkert dina egna minnesbilder av detta!

Du kämpar istället på och är medveten om problematiken.

Och precis som du skriver - man får ta hänsyn till förutsättningarna också, när man känner den där missnöjdheten med egna insatsen. Som inte alltid är berättigad.



Du är värd tusen lediga somrar, njut!!

Puss å kram

Postat av: Lisa

Jag tycker du gör ett bra jobb. Jag känner igen den onda spiralen från när jag pluggade. Skillnaden är att jag liksom gav upp - jag bara struntade i pluggandet och festade istället. Men ångesten fanns ju där ändå, hela tiden. När jag festat färdigt blev jag istället deprimerad och tittade på teve 14 timmar om dygnet. Du har säkert dina egna minnesbilder av detta!

Du kämpar istället på och är medveten om problematiken.

Och precis som du skriver - man får ta hänsyn till förutsättningarna också, när man känner den där missnöjdheten med egna insatsen. Som inte alltid är berättigad.



Du är värd tusen lediga somrar, njut!!

Puss å kram

2009-05-26 @ 20:30:07
URL: http://www.bjerre.se
Postat av: Lisa

Jag tycker du gör ett bra jobb. Jag känner igen den onda spiralen från när jag pluggade. Skillnaden är att jag liksom gav upp - jag bara struntade i pluggandet och festade istället. Men ångesten fanns ju där ändå, hela tiden. När jag festat färdigt blev jag istället deprimerad och tittade på teve 14 timmar om dygnet. Du har säkert dina egna minnesbilder av detta!

Du kämpar istället på och är medveten om problematiken.

Och precis som du skriver - man får ta hänsyn till förutsättningarna också, när man känner den där missnöjdheten med egna insatsen. Som inte alltid är berättigad.



Du är värd tusen lediga somrar, njut!!

Puss å kram

2009-05-26 @ 20:30:36
URL: http://www.bjerre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback