Spanska

När jag loggade in på 'Mina Sidor' såg jag att betyget i spanskakursen lagts in.  Jag fick B! Näst högsta betyget. Jag är verkligen nöjd. Hade inte hunnit plugga något alls till tentan eftersom jag hade så många projekt och redovisningar den veckan. Mitt mål var att bara bli godkänd och sedan kanske tentera upp spanskan för ett högre betyg. Hade tidigare känt att jag verkligen ville ha ett högre betyg eftersom jag gillar spanska så mycket och kursen hade varit riktigt roligt.

Nu behöver jag inte skriva om tentan eftersom jag fick så bra ändå! Ibland har man verkligen rätt att vara stolt över sig själv.

Det som förtar hela glädjen är att min spanskalärare dog oväntat samma helg som tentan var. Tyckte verkligen om honom och han inspirerade mig till att vilja läsa vidare. Blev otroligt ledsen av att höra att han gått bort. Tappade glädjen lite med spanska och kommer inte att läsa vidare till hösten. Jag tror och hoppas att glädjen kommer tillbaks och att jag kanske orkar läsa spanska till nästa vår.



En annan sak som jag är stolt över är att jag förmodligen klarat av mitt största mål som jag satte upp för årskurs 3 - att inte få några mera restkurser hängandes efter. Om jag klarade projektledningstentan igår, vilket jag tror att jag gjorde, så har jag uppnått målet! Det gör mig stolt och ger tillbaks lite självförtroende kring mina studier. Vacklade lite för ett år sedan när allt kändes så tungt.

Mitt andra mål, att minska antalet restkurser, har jag ännu inte uppnått eftersom jag vet att jag kuggade biokemitentan i måndags. Men jag har en andra chans i augusti och då hoppas jag att jag lyckas sätta den. Det vore så skönt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är nåt knas med dina kommentarer, jag kan inte se dem? Tror jag råkade skicka min kommentar 3 gånger häromdagen.

I vilket fall - tänkte bara säga att det var verkligen tråkigt att höra att din spansklärare gått bort så hastigt. Men en tanke, tror du inte han skulle bli glad om du fortsatte läsa ändå?

Jag tar gärna några spanskkurser av dig i sommar :)

Kram

Postat av: Lisa

Tänkte bara säga att nu ser jag kommentaren!

2009-05-28 @ 17:17:22
URL: http://www.bjerre.se
Postat av: Kajsabet

Han skulle säkert vilja att jag läste vidare, men jag tappade bara glädjen lite eftersom det var han som skulle ha påbyggnadskurserna också..



Därför jag hoppas att jag får tillbaks gnistan till nästa vår :)

2009-05-28 @ 20:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback