Små och stora saker

Man kan må bra av  både små och stora saker här i livet. Till exempel att sitta framför TV'n varje morgon mellan kl 7.15-7.30 för att titta på julkalendern med en nyvaken Joakim bredvid och ett Skräp i sitt knä. Man kan också bli glad över Marabou's nya choklad med smak Vinter. Andra trevliga saker är att Lisa och Siddhart ska bo i Sverige hela våren och att julafton snart är här.

Det finns även andra saker som man borde glädja sig åt som man tar för givet. Som att jag kan välja att sitta inne i värmen istället för att vara ute i kylan. Att jag kan utbilda mig och att jag har mat på bordet.

Men ibland, när tentaångesten gör att man inte kan koncentrera sig och man blir mentalt förlamad. När man  känner sig dum i huvudet för att man inte förstår termodynamiken och man känner sig ensammast i hela världen. Ja, då hjälper inte allt det där bra.

Kommentarer
Postat av: Katt

Det är min handledare, som inte behärskar annan engelska än den skolengelska man lärde sig på 40-talet typ..



Fre eller lör nästa vecka skulle kunna funka för mig.



Kramis

Postat av: Katt

Award att hämta!



KRAM

2010-01-22 @ 17:35:22
URL: http://catipat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback