Happy Holi

Idag är det Holi i hela Indien. Det är en glad festlighet då man vid midnatt (natten till idag) bränner brasor för att få bort allt ont. Under dagen kastar man färg på varandra och turister avråds från att vara ute i staden. Alla super till rejält för ovanlighets skull och det kan bli lite obehagligt. Som kvinna är det ännu lite mer påfrestande då de få kvinnor som finns håller sig inomhus, så det är bara män (främst unga) som är med i festligheterna under dagen.

Jag och min syrra tog en cykelrikcha och bevittnade allt i smeten.

image72

image73

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej älsklingsvännen, det är sa härligt att se ditt varma leende pa bilderna, det kommer jag aldrig glömma nar jag sag första gangen. Ska bli sa kul att se dig snart, ska hitta en bra tidpunkt att ringa. Tack för ditt stöd i bloggen, det e kämpigt, men efter vad vi har gatt igenom sa är man lite härjad :) Har faktiskt funtat pa det där med cykel...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback