konsten att argumentera

det här börjar bli en vana, i alla fall någon slags återkommande procedur

jag kuggade kontrollskrivningen (KS) i matematik IV med en endaste liten poäng - eftersom jag hade gjort ett dumt slarvfel och därmed missade två poäng
maxpoäng var 9p och godkänt 5p

självklart gjorde jag det enda rätta och klagade
tyckte att det var orättvist att en felavläsning gjorde att jag kuggade KS:en, när man faktiskt kunde se i min lösning att jag kunde själva uppgiften
jag hade nämligen läst av siffran 2 fel och skrivit 5

jag klagade vid två tillfällen, eftersom läraren är gammal och lite enkelspårig
var tvungen att förklara hur drygt detta var osv
till slut sade han att han skulle ta in min KS och se vad han kunde göra åt saken
och idag fick jag reda på att jag hade fått en till poäng och därmed blivit godkänd på modul 1




det påminner riktigt mycket om endimensionell analys tentan som jag också kuggade med en poäng och lämnade in för omrättning och därefter blev exakt godkänd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback