veterinären

Isolde var ganska så dålig igår
hon sov i stort sett bort hela dagen
så jag började bli riktigt jävla orolig och vi kom överens om att det var dags för veterinären

eftersom jag jobbade 8-21 idag så fick min hjälte jocke först ringa till veterinären som trodde att det kunde vara en klobit som fastnat i hennes rygg
så han åkte in akut med henne
men det visade sig att det 'endast' var feber, förmodligen något virus från Trsitan som hon inte klarade av
vi fick pencillin utskrivet för att förhindra en ytterligare attack av virus och nu väntar vi mest bara på att febern skall försvinna

lite komiskt sådär att vi som nyblivna kattägare blir jätteorolig och fruktar för hennes liv - när hon har feber

hela kalaset gick på nästan 1600kr (veterinärbesök och medicin) och inget går på försäkringen då det är 20 dagars karenstid för sjukdom från att man tecknar försäkringen

men det var värt varenda öre för att få reda på att hon kommer att överleva
hade vi väntat till på måndag hade det blivit ca 800kr billigare (en extra avgift för att det är helg), men jag vet inte om jag hade orkat med att vara orolig fram till på måndag!

nu sover hon sött i jockes datastol med Trsitan brevid, vilket förmodligen är behövligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback