Nu är tentaperioden slut!

Igår hade jag sista tentan för denna gång. Tenterade 'Numeriska metoder och grundläggande programmering'. Jag vet verkligen inte alls hur den kommer att gå. Jag har en liten möjlighet att få godkänt och då förmodligen precis godkänt. Eller så kuggar jag tentan med bara något litet poäng. Det är lätt hänt att det blir så när man tappar all motivation och helt enkelt inte orkar plugga. Det är så mycket att man har svårt att börja och så börjar man känna att man lika gärna kan skriva omtentan osv.

Sedan sitter man i tentasalen och tänker 'Fan, jag skulle ha pluggat!'.

Jag vet i alla fall att jag har fått betyg E i kursen 'Matematik IV'. Det är ganska så skönt för det är min sista rena matematik-kurs som jag måste läsa i min utbildning. På något sätt får det mig att känna som om att jag börjar nå målet, jag är på väg mot de roliga inriktningskurserna och en examen (må vara om si sådär 3 år, men ändå).

Träffade en studievägledare i fredags för att lägga upp en studieplan och se över hur det ser ut med mina kurser. Det visade sig att jag redan har läst kurser som kan tillgodoräknas för 12hp TMS-kurser och 12hp Valfria kurser på högskolenivå. Det betyder att jag i stort sett har förkortat mina studier med ett halvår redan - utan att jag direkt ansträngt mig. Och jag som har så många fler kurser som jag vill läsa utöver min utbildning. Jag kommer nog att läsa distanskurser hela mitt liv om jag har möjlighet.

Jag älskar att lära mig saker, bara jag inte måste. Begreppet obligatoriskt ger mig kalla kårar och jag tappar all motivation.

Det känns faktiskt som om att det kan bli riktigt skoj med min utbildning framöver, när allt grundläggande är avklarat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback