Bitter jävel

Ibland är det bara så himla skönt att vara skadeglad och surig. Jag vet att det inte är en så trevlig egenskap, men det är befriande på något sätt.

1) Under lång tid så har det stått samma 3-4 bilar på parkeringen utanför huset. Två var utländska, vilket egentligen inte har något med saken att göra. Eftersom det bara finna fyra parkeringsplatser så har det alltid varit fullt och mina föräldrar har haft svårt med parkeringen av sin bil. Platserna är också hyrplatser och jag är väldigt övertygad om att ingen student hyr något av de fyra platserna, det är inte riktigt inom den ekonomiska ramen. Plötsligt en dag så var alla bilarna borta och jag har inte sett dem på parkeringen på flera veckor. Förmodligen har de blivit tillsagda eller fått böter, yes! Så nu kan jag smidigt gena över parkeringsplatserna när jag ska handla på coop, istället för att gå omvägen på 3 extrameter. 
Mitt vardagshandlande har blivit så mycket smidigare!

 2) Jag har under en tid haft cykelkrig mot okänd människa (alla som bott i Uppsala vet vad jag menar) om platsen vid bästa stolpen. Smart som jag är lade jag beslag på den närmsta och bästa stolpen (vill låsa fast min cykel vid en stolpe) redan i somras. Detta innebär dock att cykelställsplatsen precis innanför stolpen blir oanvändbar när jag har min cykel precis bakom. Alla har respekterat detta efter att jag ständigt har flyttat på cyklarna, som stått i vägen för min cykel, under några månader nu. Men så en dag så står det en ny cykel vars ägare vägrade förstå att platsen är min. Så nu efter två veckor så har personen gett upp och jag har vunnit kriget. Yes!

Jag kan säkert komma på många fler exempel, men jag orkar faktiskt inte just nu.
Vad tycks om den nya designen som jag har valt? Jag tröttnade så mycket på den andra, det var lite svårt att läsa vad som stod. Kommer att ha denna design (eller en liknande) tills jag har lärt mig hur man gör en egen snyggare design. Och glöm inte att skriva namn när ni skriver kommentarer, så klurigt att gissa vem som skrivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback