Förkyld?

Ganska kort tid efter gårdagens blogg-inlägg började jag känna mig extremt trött med sprängande huvudvärk och  ont i hela kroppen, som när man har lite feber. Jag brukar aldrig bli sjuk. Eller snarare, jag blir aldrig förkyld eller får influensan. Förmodligen har mitt immunförsvar härdats från när jag var liten och var sjuk exakt hela tiden. Som jag minns det så hade jag öroninflammation oavbrutet hela min uppväxt, men jag antar att det inte var riktigt så.
När jag blir sjuk nuför tiden så blir jag galet sjuk och helt utslagen i några dagar. Senast detta hände var nog 2004 då jag hade över 39-40 graders feber i tre-fyra dagar. Feber sänker mig totalt, jag känner av väldigt små temperaturökningar i min kropp.

Hur som helst, jag tänkte att jag förmodligen 'bara' hade stress-symptom, men att jag ändå borde ta det lugnt ifall om jag mot all förmodan hade blivit förkyld. Så istället för föreläsning så låg jag hemma och sov. Sedan ställde jag in filmkvällen och bara tog det lugnt hemma. Inget plugg över huvudtaget. Idag mår jag mycket bättre men är fortfarande väldigt trött. Troligtvis skippar jag termo-övningen kl 10 (som jag kan gå på imorgon) och vilar ut. Etik-seminariet är inte förrän 15 så det är skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback