Singstarkväll

Igår åkte jag ut till Orminge för att ha en tjejkväll med Ronja och hennes vänner. Det var verkligen jättetrevligt och mysigt.

Vi började med att köpa hem kinamat. Vissa drack vin till maten, men jag och Hanna kände att alkoholfritt passade sig bäst med den inre tröttheten.

Efter middagen drack vi kaffe och åt den nya Marabouchokladen "sommar" med jordgubbar i. Därefter begav vi oss in i vardagsrummet för att sjunga singstar. Vi hade tre skivor som vi växlade mellan: rockballader, Disney och pop.

Jag överkom en av mina värsta rädslor, att sjunga själv inför andra helt nykter. Jag har aldrig gjort det tidigare. Aldrig mer än en textrad eller två. Jag är så osäker på min röst och tonlägen sedan min högstadielärare sade att jag inte kunde. Men ju mer jag vågade dessto bättre kunde jag hålla tonerna (och rätt toner) och tillslut kunde jag sjunga en hel låt med hyffsat bra poäng. Det var jätteläskigt och innan varje gång jag skulle sjunga så började min kropp skaka och rösten darra, men som sagt, jag klarade det! Ronja visste om min rädsla och stod bredvid och peppade och stöttade mig hela tiden.

Nu måste jag bara göra om det fler och fler gånger tills rädslan försvinner helt någon dag. För vem bryr sig egentligen om att man inte låter som en naturbegåvning när man sjunger? Det är ju bara jag som bryr mig och det finns inget härligare än människor som vågar bjuda på sig själv. Jag vill vara en som vågar och jag får kämpa en stund för att komma dit.

En annan rädsla jag har som jag inte vågat ta itu med är teater och skådespelande. Jag känner mig så extremt fånig när jag står och ska säga saker som inte är jag. Detta är något jag också måste jobba med och under mottagningen kommer jag förmodligen att vara med i ett skådespel. Vi får se hur det går.

Kommentarer
Postat av: Katt

Tjohooo vad duktig du är!! :o) Jag har än så länge bara vågat onykter.. Vi får skaffa ett singstar och sjunga du och jag. :o)



Var Maraboun god?



KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback