Kattutställning 2

Igår var vi på vår andra kattutställning. Det gick inte lika bra som förra gången, skräpet fick EX 1 men draget certifikat. Med det menas att hon fick tillräckligt med poäng för att få sitt CAC certifikat, men hon fick det inte eftersom hennes ögon var irriterade. Hon visar tredje ögonlocket på båda ögonen och det började i lördags. Jag förstod att det kunde bli problem under utställningen, men när hon passerade veterinärkontrollen utan problem så tänkte jag att det nog ändå skulle gå vägen. Vilket det tyvärr inte gjorde.

Det första jag gjorde i morse var att ringa veterinären eftersom ögonen inte blivit bättre sedan igår (från lördag till söndag blev de bättre). Veterinären tyckte inte att det fanns någon anledning till att åka in efter bara två dagar med tanke på att hon äter och dricker normalt och har lika mycket energi som vanligt. Men om det håller i sig till på onsdag så bör vi boka en tid för att kolla upp vad det kan vara. Tills dess ska jag tvätta hennes ögon två gånger om dagen med koksaltlösning.


Varje gång jag träffar en oriental så blir jag bara mer och mer kär. Jag vet att det blir alldeles för mycket med fem katter, men jag behöver en oriental. Skräpet behöver en oriental-kompis och Jocke vet bara inte om att han behöver en också. Att Marina ska få en kull med orientaler i september gör verkligen saken inte lättare...

Kommentarer
Postat av: Katt

Trist att hon inte fick nåt cert.. Har ni någon ny utställning inplanerad?



Duuu, du har fortfarande inte ändrat länken till min blogg så att den är rätt. ;o) Och när kommer du hit?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback