Internetproblem

Jag och jocke har, under ett tag, haft problem med att ladda upp filer på internet samt haft problem med extremt långsam uppkoppling. Eller problem - det har helt enkelt inte alls gått att ladda upp filer och vissa hemsidor har vi inte kunnat komma åt. Det har varken fungerat att ladda upp filer i e-post, upp på hemsida eller ftp.

Vi ringde såklart ComHem, som sade att de inte var orsaken till våra problem, men att man kunde se att vi 'förlorar' s.k. paket ut från vår uppkoppling. Vi kallade hit pappa som inte riktigt kunde klura ut felet och inget virus kunde heller hittas med virusprogram. Till slut ringde vi D-Link för att se om det kanske var vår router som bårkade, men inte ens de visste vad som kunde vara fel.

Då gjorde vi en enkel googlesökning med ComHem och MTU (Maximum Transfer Units, något som D-Links support snackade om), självklart hittar vi ett liknande fall som vårt. En kille som för 2 år sedan sökte hjälp på ett forum. Denna kille fick tipset att ladda hem ett skumt program som 'rättar till' uppkopplingen.

Jocke laddade hem programmet och voilà!

Detta ska jag fira med att dela med mig av en tuffing-bild!
image35

Kommentarer
Postat av: elsa elbas

gud vilken sötnos!
jag måste skaffa en liknande scarf till scott.

vad härligt att höra att du klarat av att gå vidare, klarat dig igenom sjukdomstiden.
jag kan inse att det finns så mycket annat som väntar på andra sidan, men jag känner mig inte redo att gå vidare.
eller jag vet inte om jag kan gå vidare. jag har snöat in på sjukdomen och den är mitt liv. allt annat normalt har försvunnit, så vad blir jag utan den?
men det skulle vara så skönt att slippa ångesten, slippa alla jävla tankar... men det känns så avlägset och långt borta och för att komma dit så måste manju möta alla de där tankarna och härda ut ångesten och ja... det är inte så lockande...

kramar

Postat av: marie

jag har själv löst sjuk mkt prblem med hjälp av forum och google. Ett problem kvarstår dock.

2007-12-16 @ 20:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback